با این راهکار های خانگی با سردرد خداحافظی کنید

با این راهکار های خانگی با سردرد خداحافظی کنید

سردرد یکی از عوامل بسیار آزار دهنده می باشد . سردرد دارای عوامل متعددی می باشد . استرس ، عدم تعادل هورمونی ، قند خون پایین ، خستگی ، یبوست ، آلرژی ها ، استقرار فقیر ، کمبودهای تغذیه ای ، مصرف الکل ، اعتیاد به مواد مخدر ، مسائل دندان ، ضربه به سر ، اختلالات عصبی ، محیط اطراف با صدای بلند و …  از جمله عوامل سردرد می باشد .

در این مطلب می خواهیم با استفاده از برخی از روغن و عرقیات گیاهی این سر درد را کاهش دهیم . این راهکار های خانگی سبب تسکین درد می شود .

روغن اکالیپتوس :

این روغن خاصیت ضد التهابی دارد . روغن اکالیپتوس سموم را از بدن دفع می کند . این ماده راه های هوایی را باز کرده و سبب کاهش فشار سینوس می شود . روغن اکالیپتوس سبب از بین رفتن سرفه ، آبریزش بینی ، گلو درد ، اضطراب نیز می شود . این روغن همچنین روی خلق و خو تاثیر گذاشته و موجب بهبود رفتار می شود .
بدین منظور روغن اکالیپتوس را با یک روغن دیگر مخلوط یا به تنهایی روی پیشانی و گردن و قفسه سینه ماساژ دهید .

اسطوخودوس :

بوییدن روغن اسطوخودوس خود موجب تسکین سر درد شما می شود . اسطوخودوس همچنین دارای خاصیت ضد التهاب ، ضد افسردگی ، ضد درد نیز می باشد . این گیاه موجب آرام بخشی شده و از سردرد می کاهد .
بدین منظور می توانید ۱۰ قطره از روغن یا اسانس اسطوخودوس را به وان حمام خود اضافه کنید . همچنین می توانید روغن اسطوخودوس را روی گردن و پیشانی و مچ دست خود ماساژ دهید .

عرق نعنا :

عرق نعنا اثر شگفت انگیزی در درمان سردرد دارد . این گیاه انقباضات را کند تر و موجب تحریک گردش خون می شود . این گیاه همچنین موجب اثرات آرامش بخشی شده در نتیجه از سر درد می کاهد .
بدین منظور می توانید ۲ الی ۳ قطره از عرق نعنا را با روغن نارگیل مخلوط کنید . این مخلوط را به پیشانی و گردن خود ماساژ دهید .

اسانس رزماری :

رزماری از مهم ترین گیاهان در طب سنتی است . این گیاه خاصیت ضد التهاب ، ضد درد و تحریک کننده دارد . رزماری از استرس ، ناراحتی معده ، آشفتگی عاطفی  نیز می کاهد . تمامی این خاصیت ها سبب می شود تا سر درد شما کاهش یابد .
بدین منظور می توانید ۱ قطره اسانس رزماری را با به آب اضافه کرده و میل کنید .

اسانس بابونه :

بابونه دارای خواص آرام بخشی و ضد التهابی دارد . از این رو موجب تسکین سردرد می شود . این گیاه باعث آرامش اعصاب نیز می شود و از سردرد پیشگیری می کند .

با استفاده از این درمان های خانگی می توانید سردرد خود را تسکین دهید . توجه داشته باشی که در صورت ادامه و تکرار سردرد بهتر است به پزشک مراجعه کنید .

برای خرید هریک از گیاهان دارویی فوق می توانید به قسمت فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید