برخی از خواص اسطوخودوس برای درمان انواع بیماری

برخی از خواص اسطوخودوس برای درمان انواع بیماری

اسطوخودوس یکی از گیاهان دارویی پر مصرف در گیلان می باشد . خواص اسطوخودوس بسیار متفاوت است که گفتن تمام آن ها در این مطلب نمی گنجد . اسطوخودوس گیاهی آرامش بخش ومعطر می باشد . از این گیاه برای ساخت انواع لوسیون ، دمنوش ، شامپو و … استفاده می شود.

این گیاه تقویت قوای جنسی ، بی خوابی ، معده عصبی و اضطراب ، نفخ ، کولیک ، سردرد ، افسردگی ، ضد باکتری ، ضد میکروبی ، خلط ، کاهنده استرس ، ضد عفونی کننده و … مفید می باشد .
عطر و بوی اسطوخودوس یک آرام کننده طبیعی می باشد . بوی این گیاه موجب بهبود سیستم تنفسی و از بین رفتن سرفه می شود . به سبب خواص ضد باکتری که این گیاه دارد ، پیشنهاد می شود در زمان سرماخوردگی از بوی این گیاه استنشاق کنند .

خواص اسطوخودوس

 

از اسطوخودوس در اشکال مختلف می توانید استفاده کنید :

از اسطوخودوس می توانید به صورت دمنوش استفاده کنید . این دمنوش بسیار آرامش بخش می باشد . برای داشتن طعمی دلپذیر می توانید مقداری عسل نیز به ان اضافه کنید .

چند قطره از اسانس اسطوخودوس را روی بالشت خود بپاشی تا خوابی آرام داشته باشید .

برای درمان آفتاب سوختگی ، چند قطره از اسانس اسطوخودوس را به آب سرد اضافه کنید . آنگاه این محلول را روی محل اسپری کنید . استفاده از دم کرده این گیاه نیز برای درمن آفتاب سوختگی موثر است .

برای درمان شوره سر نیز می توانید یک قوری اسطوخودوس دم کنید . موهای خود را با این دم کرده بشویید .

برای درمان درد عضلات می توانید چند قطره از اسانس اسطوخودوس یا دم کرده این گیاه را درون وان حمام بریزید .

گلبرگ های خشک این گیاه را می توانید درون کیف خود نگهداری کنید . هرگاه دچار سردرد شدید کافی است از بوی این گیاه استشمام کنید .

همچنین می توانید از اسانس و دم کرده این گیاه برای درمان جوش صورت خود استفاده کنید .

از اسطوخودوس به عنوان یک خوشبو کننده هوا نیز استفاده کنید . کافی است تعدادی از گلبرگ های خشک شده این گیاه را درون قابلمه بریزید تا بخار حاصل از آن فضا را خوشبو کند .

مضرات :

اسطوخودوس نیز مانند هر گیاه دیگری دارای مضراتی باشد . توجه داشته باشید که بیانگر اثرات مخرب گیاه در دراز مدت است . به مدت خیلی طولانی از این گیاه استفاده نکنید . زنان باردار نیز قبل از مصرف این گیاه با پزشک مشورت کنند .

در مطلب فوق برخی از خواص اسطوخودوس را بیان کردیم . این گیاه دارای فواید بیشماری است . توجه داشته باشید قبل از مصرف این گیاه از نداشتن حساسیت نسبت به آن مطمئن شوید .

برای خرید گیاه دارویی اسطوخودوس می توانید به وب سایت اسطوخودوس مراجعه کنید و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

 

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید