ماسک خنک کننده پوست صورت

ماسک خنک کننده پوست صورت

پوست صورت بسیار حساس می باشد. از این رو در فصول مختلف به مراقبت های گوناگون نیاز دارد. ماسک های خانگی یکی از بهترین راه حل ها برای تقویت و شادابی پوست محسوب می شود.

در فصل تابستان نیز ماسک هایی اهمیت ویژه ای دارند که بتوانند حس خنکی و شادابی را برای پوستتان به ارمغان بیاورند. از طرفی ماسک خنک ککنده باید پوست را تمیز کرده و از هرگونه آکنه جلوگیری کند.

برای استفاده از ماسک خنک کننده کافی است پس از دوش گرفتن پوستتان را خشک کنید. سپس این ماسک ها را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. همچنین می توانید روی قسمت های دیگر بدنتان مث گردن نیز این ماسک را بگذارید.

خیار :

خیار یک عنصر طبیعی است که برای درمان انواع مشکلات پوستی استفاده می شود. خیار علاوه بر خنک کنندگی پوست سبب آبرسانی به پوست نیز می شود.
بدین منظور خیار را به برش های حلقوی نازک تقسیم کنیدو آنگاه این حلقه ها روی صورت خود قرار دهید.

آلوئه ورا و ماست :

آلوئه ورا یک منبع غنی از آنزیم ها، اسید آمینه و ویتامین های A، B، C و F است . این گیاه همچنین از خارش پوست نیز جلوگیری می کند. از طرفی ماست حاوی اسید لاکتیک است که به حذف سلول های مرده پوست و تمیز کردن عمیق پوست بسیار موثر است.

بدین منظور ۴ قاشق غذاخوری آلوئه ورا با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. یک لایه ضخیم بر روی صورت و گردن قرار دهید. سپس اجازه دهید ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بماند . آنگاه آن را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک نعنا و زردچوبه :

اگر گرما موجب بروز التهابات پوستی در شما شده است، از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه دارای خواص ضد باکتری شناخته شده ای است. این خواص برای از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش بسیار مناسب است.
بدین منظور تعدادی برگ های نعناع تازه را با حدود ۵۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید تا خمیر خوبی به دست بیاید.۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه به آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. سپس یک لایه روی صورت خود قرار دهید. بگذارید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس آبکشی نمایید.

ماسک موز ماست :

مخلوط موز و ماست نیز یک ماسک خنک کننده است.این ماسک برای حفظ رطوبت پوست مفید می باشد.
بدین منظور به یک موز کاملا رسیده، ۲ قاشق چای خوری ساده اضافه کنید. در ضورت تمایل ۱ قاشق غذاخوری کنجد و ۱ قاشق چای خوری عسل نیز به آن اضافه کنید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید