مزایای شگفت انگیز چای سیاه

مزایای شگفت انگیز چای سیاه

چای سیاه از جمله نوشیدنی های پر مصرف می باشد . این چای از جمله نوشیدنی های کافئین دار محسوب می شود که انتقادات بسیاری از ان می شود .


چیزی که در جامعه امروز مشاهده می شود ، این که مردم صبح خود را با چای شروع کرده و در شب نیز آخرین نوشیدنی که از آن استفاده می کنند چای می باشد .
چای از بوته Camellia Sinesis تهیه می شود . از این بوته انواع مختلفی از چای تهیه می شود . چای سبز ، چای سیاه ، چای سفید ، چای تیره ، چای زرد از انواع چایی هستند که از بوته حاصل می شوند . این چای ها حاصل پردازش های گوناگون می باشند .
بهترین نوع چای سیاه ، چای بهاره می باشد که از گلبرگ های جوان بوته چای در فصل بهار حاصل می گردد .

در زیر می خواهیم با مزایای چای سیاه بیشتر آشنا شویم .

بهداشت دهان و دندان :

مطالعات انجام شده توسط انجمن تحقیقات سلامت تجارت چای بیانگر تاثیر چای سیاه روی سلامت دهان و دندان است . این چای موجب ایجاد پلاک می شود و همچنین رشد باکتری ها را کاهش می دهد . از رو از تشکیل حفره در دندان ها جلوگیری می شود .

بهبود قلب :

در مقاله پژوهشی در سال ۲۰۰۹ به نام " مصرف چای سبز و سیاه و خطر سکته مغزی " ، بیانگر تاثیر چای روی قلب است . این مقاله عنوان می کند که کسانی که ۳ فنجان یا بیشتر چای می نوشند تا ۲۱٪ کمتر دچار سکته قلبی و مغزی می شوند .

آنتی اکسیدان :

چای سیاه حاوی پلی فنل است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد . آنتی اکسیدان ها سبب کاهش آسیب مواد سمی یا تنباکو می گردد .
خاصیت آنتی اکسیدانی سبب جلوگیری از رادیکال های آزاد شده و از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند . مصرف منظم چای سیاه از ابتلا به سرطان تخمدان جلوگیری می کند .

تقویت استخوان :

مصرف کنندگان معمولی چای دارای استخوان های قوی تر هستند . مصرف چای سیاه همچنین موجب جلوگیری از ابتلا به  انواع بیماری استخوانی می شود .

دیابت :

بر اساس یک مطالعه تحقیق سالمندان سالخورده در جزایر مدیترانه ، کشف شد که افرادی که چای سیاه را به مدت طولانی در سطح متوسط ( ۱ الی ۲ فنجان در روز ) مصرف می کنند ، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ تا ۷۰٪ در آن ها کاهش می یابد .

کاهش استرس :

چای دارای خاصیت آرام بخش و آرامش بخش می باشد . مطالعات نشان می دهد که اسید آمینه موجود در چای سیاه می تواند به شما در آرامش و تمرکز بهتر کمک کند . مصرف منظم چای سیاه ، سطح هورمون استرس کورتیزول را کاهش می دهد .

تقویت سیستم ایمنی :

چای سیاه حاوی آنتی ژن های آلکیلین است که به بهبود سیستم ایمنی ما کمک می کند . این چای همچنین دارای تانن هایی است که توانایی مبارزه با ویروس ها را دارند . از این رو موجب جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا ، سرماخوردگی و دیگر بیماری های روده می شوند .

تقویت دستگاه گوارش :

چای موجب فعالیت دستگاه گوارش شده و حرکت غذا را در دستگاه گوارش بهبود می بخشد .

افزایش انرژی :

این نوشیدنی به سبب دارا بودن کافئین موجب افزایش انرژی در بدن می شود .

برای خرید بهترین چای ایرانی می توانید به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه کرده و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید