چگونه از کافئین چای سبز بکاهیم

چگونه از کافئین چای سبز بکاهیم

چای سبز یکی از انواع چای تولید شده توسط درخت کاملیا سیننس تهیه می شود . چای اولانگ ، چای سفید ، چای سیاه ، چای تاریک دیگر انواع تهیه شده از بوته درخت چای است . چای سبز دارای خواص بی نظیری است یکی از مهم ترین خواص چای سبز خاصیت لاغر کنندگی آن است .

چای سبز رنگ و طعم خوبی دارد و می تواند به عنوان یک نوشیدنی روزانه مورد مصرف قرار گیرد . این چای دارای میزان بالایی از آنتی اکسیدان می باشد . در این مطلب می خواهیم به میزان کافئین موجود در این چای بپردازیم .

در هر ۸ اونس از چای سبز ۸ تا ۳۰ میلی گرم ، کافئین وجود دارد . اگر مقدار کافئین کمتری در این نوشیدنی بود ، می توانستید آن را نادیده بود . برای لذت بردن از این نوشیدنی ما راهکار هایی را به شما معرفی می کنیم که مقدار کافئین موجود در چای سبز را کاهش دهید .

گام اول :

در ابتدا باید در مورد کافئین بدانید . این تصور غلط وجود دارد که جوانه های تازه چای موجب تهیه نوشیدنی بسیار دلپذیری می شود . تهیه چای از جوانه های تازه موجب افزایش نیرو می شود و کیفیت را بالا می برد . این نکته را باید بدانیم که اینگونه چای دارای کافئین بالایی نیز می باشد .

 

کافئین در چای سبز

استفاده نکردن از چای کیسه ای :

چای کیسه ای به سبب استفاده راحت تر بسیار وسوسه انگیز می باشد . چای کیسه ای را به راحتی می توان دم کرد اما نسبت چای معمولی دارای کافئین بالاتری نیز می باشد . بنابراین استفاده از چای دم کرده بسیار بهتر است .

انتخاب درجه کیفیت بالا :

برخی تصور می کنند که رنگ چای با مقدار کافئین موجود در آن ارتباط دارد ، در صورتی که چنین نیست . شفافیت یا کم رنگ و پر رنگ بودن چای ارتباطی با وجود این ماده ندارد . انتخاب چای با درجه کیفیت بالا سبب می شود تا مقدار تیانین ( یک نمونه اسید آمینه ) و آنتی اکسیدان می باشد و وجود این دو ماده سبب خنثی کردن اثرات کافئین می شود .

میزان تحمل شما :

کارشناسان معتقدند که یک فرد نباید بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین مصرف کند . این مقدار در افراد متفاوت ، ممکن است تغییر کند . بنابراین شما باید بدانید بدن شما تا مقدار تحمل این ماده را دارد . چای سبز نسبت به سایر چای ها دارای کافئین کمتری می باشد . مصرف بیش از مقدار چای سبز سبب سردرد و عصبانیت می شود . بدین منظور از مصرف نصف فنجان چاس سبز شروع کنید .

دمای چای :

هرگز منتظر نمانید تا چای کاملا سرد شود . با سرد شدن چای مولکول های کاتچین شروع به شکستن می کنند . از این رو دیگر موادی اثر کافئین را خنثی نمی کند ، بنابراین اثرت این ماده بیشتر می شود .

شستشو چای :

 این ماده به سرعت در آب حل می شود . از این رو می توانید قبل از دم کردن ، مقداری چای خشک را شستشو دهید .

چای سبز خواص دارویی بی نظیری نیز دارد . از مصرف بی رویه این چای پرهیز کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید