اسانس گل یاس چه فواید و مضراتی دارد

اسانس گل یاس چه فواید و مضراتی دارد

برخی از مزایای فوق العاده اسانس گل یاس شامل توانایی آن در رفع سردرد، تعادل سطح قند خون، سم زدایی از بدن، کاهش التهاب، محافظت از پوست و افزایش قدرت مو، و … می باشد . اسانس این گیاه بیش از ۱۴۰۰ سال در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است .


استفاده از اسانس گل یاس دارای فوایدی چون درمان التهاب، ریزش مو، تقویت پوست، رفع چین و چروک، سردرد، دیابت، بیماری های مزمن، ضد درد، درمان اضطراب و استرس یا افسردگی می باشد .

جلوگیری از بیماری های مزمن :

اسانس گل یاس دارای آنتی اکسیدان های ویژه ای می باشد . این روغن با کاهش استرس اکسیداتیو و کاهش سطوح رادیکال آزاد در بدن، ارتباط دارد . همین خواص به شما کمک می کند تا پوستی عاری از مشکلات پوستی و بیماری های مزمن داشته باشید . همچنین می تواند چین و چروک و لکه های سنی را به حداقل برساند و خون را به سطح پوست انتقال دهد .

جلوگیری از دیابت :

اثرات اسانس اسیدهای چرب امگا بر سطح قند خون به اثبات رسیده است . اسانس گل یاس می تواند به افزایش مقاومت انسولین در بدن کمک کند . این گیاه همچنین به افراد عادی کمک می کند تا به دیابت مبتلا نشوند .

رفع سردرد :

خواص ضد التهابی قوی این روغن برای سردرد بسیار می تواند مفید باشد . از این رو می تونید این اسانس را روی بالشت خود یا روی سر بمالید . همچنین استنشاق بوی این گیاه نیز می تواند آرامش بخش باشد .

بهبود پوست و مو :

ترکیبات جوان کننده خاصی در اسانس گل یاس وجود دارد که می تواند به بهبود موهای خشک و شکننده کمک می کند . با اضافه کردن چند قطره این روغن به شامپو می توانید موهای خود را تقویت و مرطوب کنید. از این رو موهای شما بسیار زیبا و درخشان می شود .
به طور معمول در محصولات آرایشی و بهداشتی، از این روغن برای کاهش التهابات پوست استفاده می شود . از این رو لک های پوستی و آکنه کاهش می یابد . علاوه بر این می تواند نشانه هایی از اگزما، پسوریازیس  و دیگر بیماری های التهابی را کاهش می دهد . همچنین برای رفع جای جوش ، سوختگی و برش نیز مفید می باشد .

بهبود هضم :

این گیاه با حمله به پاتوژن های باکتریایی و ویروسی و ترکیبات فعال می تواند سلامت روده شما را افزایش داده و محیط روده را دوباره متعادل سازند . از این رو می تواند التهاب، گرفتگی، سوء هاضمه و یبوست را کاهش دهد .

بهداشت دهان :

بسیاری از مردم یک قطره اسانس گل یاس را به دهانشویه خود اضافه می کنند تا از ویژگی های ضد باکتری آن بهره مند شوند .

کاهش استرس :

اضافه کردن ۴-۵ قطره روغن گل یاس به حمام شما می تواند اتاق شما را باعطر و بوی دلپذیر پر کند .این اسانس به ذهن شما آرامش می دهد و سبب می شود تا از اضطراب و استرس رها شوید .

مضرات

زنان باردار با مشورت پزشک مصرف نمایند .
در برخی از افراد دیده شده که به این گیاه آلرژی دارند . اگر از داروهای کاهنده قند خون استفاده می کند بدون مشورت پزشک از این گیاه استفاده نکنید .
این گیاه ممکن است سبب تحریک پوست شما شود و به نور حساس شوید .

    


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید