۱۲ خاصیت جالب اسطوخودوس برای درمان افسردگی که نمی دانید

۱۲ خاصیت جالب اسطوخودوس برای درمان افسردگی که نمی دانید

اسطوخودوس گیاهی نام آشنا می باشد که شاید تا کنون از آن استفاده کرده باشید . استفاده از اسطوخودوس تاریخی بزرگ و گسترده ای دارد . در تمامی کشور ها از این گیاه در طب سنتی استفاده می شود .

اسطوخودوس دارای ۴۰ گونه مخلف است ، از این رو است که شما سنبله های گوناگونی از این گیاه را می بینید . این گیاه خواص بسیاری دارد و مهم ترین خواص های آن ، آرامش بخشی ، تقویت اعصاب و ضد افسردگی بودن آن است . از اسطوخودوس حتی بسیاری محصول آرایشی و بهداشتی ، صابون و شوینده تهیه شده است .

 

افسردگی و اسطوخودوس

 

خاصیت ضد افسردگی اسطوخودوس همواره جالب توجه بوده و امروز می خواهیم ۱۲ چیز درباره این خاصیت را یاد بگیریم .

۱ – رقابت با دارو های شیمیایی

اسطوخودوس بهترین دارو برای درمان افسردگی شما است . استفاده از دارو های شیمیایی دارای عوارض بسیاری می باشد . همچنین این دارو ها چون در دراز مدت تاثیر گذارند فرد را دچار وابستگی می کند .
اسطوخودوس این توانایی را دارد با بزرگ ترین دارو های ضد افسردگی رقابت کند . به نظر شما استفاده از یک گیاه دارویی راحت تر از استفاده از داروهای شیمیایی و به صرفه تر نیست ؟

۲ – خواب

افسردگی می تواند موجب بی خوابی ، بی قراری ، اضطراب و عدم تمرکز شود . مصرف اسطوخودوس با ایجاد احساس آرامش و خواب به از بین بردن عارضه های افسردگی کمک کرده و خوابی آرام را به شما هدیه می کند .

۳ – عزت نفس

در آزمایشات مختلفی از گیاهان دارویی چون اسطوخودوس ، بابونه ، رزماری و اسانس لیمو برای ماساژ استفاده کردند . آنچه که در پایان آزمایش تاثیر شگفت آور اسطوخودوس را روی افرادی که از ماساژ این گیاه استفاده کردند ، مشاهده کردند . بالا رفتن عزت نفس همواره در فرد انگیزه ایجاد کرده و موجب کاهش سطح افسردگی می شود .
تنها کافی است چند قطره از اسانس یا روغن این گیاه را به بدنتان آغشته کنید . این اسانس همچنین برای خانم هایی که درد قاعدگی دارند بسیار مناسب است و موجب کاهش درد آن ها می شود .

۴ – استرس

داشتن حالت هایی چون احساس غرق شدن در زندگی ، تشنج و … موجب ایجاد حالت استرس و اضطراب در فرد می شود . استرس خود از عوامل ایجاد افسردگی می باشد که با کاهش این علایم در فرد ، افسردگی نیز کاهش می یابد .
برای کاهش استرس می توانید از دمنوش گیاه و اسانس آن استفاده کنید . تنها کافی است چند قطره از اسانس گیاه را روی م دست خود بچکانید . استشمام بوی حاصل از این اسانس موجب کاهش استرس در شما می شود . آیا دارویی سراغ دارید که به این سرعت و راحتی استرس شما را کم کند

تذکر : ابتدا یکبار به مقدار کم روی پوست خود امتحان کنید تا از نداشتن حساسیت به اسطوخودوس مطمئن شوید .

۵ – نداشتن تمرکز

افرادی که از عدم علاقه به زندگی رنج می برند معمولا دچار عدم تمرکز کافی در زندگی هستند و این مسئله خود از عوامل ایجاد افسردگی می باشد .
استفاده از اسطوخودوس به کاهش این بی علاقی و ایجاد تمرکز در شما کمک می کند .

۶ – توانایی کنترل احساس

افرادی که از افسردگی رنج می برند معمولا در کنترل احساسات خود تسلطی ندارند . مصرف اسطوخودوس می تواند به شما در بهبود این توانایی کمک کند .

۷ – آرامش بخشی

اسطوخودوس با ایجاد احساس آرامش بخشی در شما به کاهش حس افسردگیتان کمک کرده و موجب بروز احساس خوشایندی در شما می شود .
بدین منظور کافی است چند قطره از روغن یا دم کرده این گیاه را به وان حمام خود بیافزایید . البته نوشیدن دمنوش گیاه نیز بسیار موثر است .

۸ – اضطراب

مصرف اسطوخودوس نیز می تواند به کاهش اضطراب در شما بسیار کمک کند . استفاده از دارو های شیمیایی که دارای عوارض خطرناکی می باشد و موجب وابستگی شما می شود ، راهکار بسیار پر خطری در کاهش استرس شما است .

۹ – تقویت حافظه

اسطوخودوس با تقویت حافظه موجب می شود ، ذهنتان تقویت شود و در نتیجه احساس خوشایندی در شما ایجاد شود .

۱۰ – میگرن

افسردگی موجب سردرد یا میگرن می شود . مصرف اسطوخودوس موجب می شود که از شر این سردرد های مزاحم خلاص شوید .

۱۱ _  ایجاد احساس شادی

 اسطوخودوس خود موجب ایجاد احساس شادی در شما می شود . شاد بودن شما از داشتن احساس های ناخوشایند نجات می دهد .

۱۲ – درمان اختلالات

اسطوخودوس همچنین اختلال استرس پس از ضربه (PTSD) که می تواند به افسردگی بینجامد را بهبود می بخشد .

 

اسانس اسطوخودوس

حال دریافتید ، اسطوخودوس ، گل هایی بنفش رنگ بسیار زیبا می تواند چقدر به شما کمک کند !!

برای خرید این گیاه فوق العاده می توانید به قسمت فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید