بعد از یک روز پر مشغله چه دمنوشی برای رفع خستگی بنوشیم

بعد از یک روز پر مشغله چه دمنوشی برای رفع خستگی بنوشیم

پس از مشغله های روزانه هیچ چیز به اندازه نوشیدن یک فنجان دمنوش یا چای به آدم احساس خوشایندی نمی دهد .

دمنوش ها علاوه بر انرژی بخشی و رفع خستگی خواص فراوانی نیز دارند ، که می توانید با نوشیدن آن از ان ها بهره مند شوید .

دمنوش چیست ؟

دمنوش نوعی از چای می باشد که از گیاهان دارویی تهیه می شود . در واقع چای ، دمنوشی است که تنها از فراورده درختچه کاملیا سیننسیس  تهیه می شود . برای تهیه انواع دمنوش ها کافی است ، قسمت های مورد استفاده گیاه ( برگ ، میوه ، ریشه یا گل و … ) را به همراه آب جوش به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کنید .

فواید دمنوش ها :

مصرف دمنوش ها کار بسیار ساده ای است . گفته می شود فوایدی که از یک دمنوش حاصل می شود ، از یک قرص ویتامین بیشتر است . یکی از مزایای دمنوش ها خاصیت اشتراک گذاری آن است . مثلا شما می توانید با دوستانتان دمنوش بخورید ، اما قرص یا دارو ها را باید به تنهایی میل کنید !
یک گیاه شناس در تورنتو مارسیا دیکسون معتقد است ؛ محفظه دمنوش باید دربسته باشد . شاید اگر بدون درپوش باشد ، شاید فضای اطراف عطر خوبی بگیرد ، اما برخی از خواص آن را از دست داده اید .

چند دمنوش معروف که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند به قرار زیر هستند :

 نعنا :

نعنا یکی از در دسترس ترین گیاهان است . می توانید این گیاه را به راحتی حتی پروش دهید . نعنا یکی از گیاهان دارویی مفید برای از بین بردن اسپاسم عضلانی ، افزایش دمای بدن ، آرامش بخش ، رفع خستگی و … می باشد .

زنجبیل :

زنجبیل نیز یکی از گیاهان دارویی پر مصرف می باشد . زنجبیل برای تهوع ، استفراغ یا ناراحتی معده و … مفید می باشد . برای دمنوش زنجیبل کافی است ، ریشه این گیاه را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کنید . سپس با اب لیمو تازه و عسل مخلوط کنید . میل کنید .

 بابونه :

بابونه یکی از گیاهان معروف در آرامش بخشی می باشد . این گیاه آرامش بخش بوده و برای بی خوابی ، هضم غذا ، سرفه ، رفع ختسگی ، برونشیت ، سرماخوردگی ، تب و … مفید است .

بادرنجبویه :

بادرنجبویه برای رفع خستگی و آرامش بخشی بسیار مفید است . این گیاه برای کاهش دیدن کابوس قبل خواب بسیار موثر است . این دمنوش را می توانید با آب لیمو مخلوط کرده و میل کنید .

قاصدک :

دمنوش قاصدک  یک پاک کننده بسیر مناسب می باشد . این دمنوش کبد را پاکسازی کرده و موجب می شود احساس خوبی داشته باشید . البته این گیاه خواص دیگری نیز دارد .

مصرف به جا و درست دمنوش ها بسیار مفید بوده و در رفع مشکلات موثر است . این دمنوش های مقوی را می توانید از فروشگاه گیاهان دارویی اسطوخودوس خریداری کنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید