بهترین روغن تقویت کننده مو کدام است

بهترین روغن تقویت کننده مو کدام است

موها بخش بسیار مهمی از زیبایی را تشکیل می دهند .متاسفانه ما به موهای خود توجه نداریم و تا زمانی که دچار بیماری نشود در پی تقویت آن ها نمیرویم .


ساده ترین راه تقویت مو ، استفاده از روغن های تقویت کننده مو طبیعی هستند . این روغن ها موجب رشد ، براق شدن و پرپشت شدن موها می شوند .
در زیر به معرفی برخی از بهترین روغن های تقویت کننده مو می پردازیم .

روغن گندم :

این روغن از بخش مرکزی گندم به دست می آید . این قسمت غنی از روغن و مواد مغذی است . هنگامی که از این روغن برای مو و پوست سر استفاده می کنید، همه مواد مغذیبه مو و پوست سر شما انتقال می یابد . روغن گیاهی گندم فولیکول های مو را تحریک می کند و باعث می شود موهای جدید رشد کنند .همچنین ریشه های مو را تقویت می کند و آنها را قوی تر و انعطاف پذیر تر می کند تادر مقابل آسیب ها مقاوم باشد . روغن گندم هم می تواند به تنهایی استفاده شود، و هم با استفاده از مخلوطی از شیر نارگیل و آلوئه ورا .

روغن اسطوخودوس :

روغن گل های اسطوخودوس برای افرادی که سر پوست خشک و موهای آسیب دیده دارند، بسیار مناسب می باشد. روغن اسطوخودوس به طور ذاتی گرم است . بنابراین هنگامی که پوست خود را با آن ماساژ می دهید، رگ های خونی شما گسترش می یابد . این مسئله موجب مواد مغذی در پوست شما و تغذیه ریشه های مو و بهبود کیفیت کلی موهای شما می شود. این یک درمان ایده آل برای موهای خشک و آسیب دیده است.

روغن بادام :

بادام یکی از غذاهای سالم و در دسترس برای انسان است . اسانس بادام، برای مو و پوست سر بسیار مفید است. روغن بادام دارای هر دو ویتامین E و D می باشد . این ویتامین ها برای بهبود کیفیت و قدرت مو بسیار مناسب هستند. موهای ضعیف ، قوی تر می شوند و بر درخشندگی مو افزوده می شود . ماساژ منظم با اسانس بادام، مخلوط با روغن های دیگر مانند روغن نارگیل، می تواند موجب نتیجه بهتری نیز شود .

روغن بادام

 

روغن جوجوبا :

صدها سال، بومیان آمریکایی از عصاره گیاه جوجوبا برای تقویت موهای خود استفاده کرده اند .  بهترین چیز در مورد این روغن این است که آرایش مولکولی آن بسیار شبیه روغن های طبیعی تولید شده توسط پوست سر انسان است. بنابراین ، روغن جوجوبا برای پوست سر بسیار سریع تر از هر روغن دیگری جذب می شود .  فقط چند قطره از آن را به شامپو خود اضافه کنید و معجزه را به شما نشان خواهد داد .

روغن رزماری :

رزماری به سبب بوی خوش کاربرد بسیاری دارد . اگر با موهای خشک مواجه هستید ، روغن رزماری انتخاب مناسبی است. رزماری با تحریک هایی که ایجاد می کند ، سبب بهبود تغذیه ریشه هایمو می شود . به غیر از تقویت مو ، شما همچنین می توانید برگ های رزماری را در آب دم کرده و از این آب برای شستن موهایتان استفاده کنید. این کار به حفظ رنگ موهای شما کمک می کند . شما همچنین می توانید چند قطره روغن اسانس رزماری را در روغن زیتون اضافه کنید و پوست خود را با آن ماساژ دهید. بدین ترتیب شاهد افزایش رشد و درخشش، کاهش شوره سر، التهاب سر و ریزش مو خواهید بود .

روغن نعناع :

روغن نعناع، ​​بر روی هر قسمت از بدن قرار گیرد موجب تحریک آن قسمت می شود . بنابراین زمانی که شما آن را به پوست سر خود بمالید ، پوست سر نیز تحریک می شود .روغن را با آب کمی ولرم مخلوط کنید دو روی پوست خود بمالید و به مدت یک شب بگذارید .

روغن نعناع

روغن های گفته شده همگی جز بهترین روغن های تقویت کننده مو هستند . برای استفاده از هرکدام می توانید ۱ قطره از آن ها را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید و سپس روی پوست سر و موها ماساژ دهید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید