راهکار های کاهش استرس با گیاهان دارویی

راهکار های کاهش استرس با گیاهان دارویی

در دنیای امروز به سبب نوع زندگی ، فشار های روانی بر انسان وارد می شود ، که موجب ایجاد استرس و اضراب و بیماری های عصبی در انسان می شود . این ناراحتی های روحی بر کیفیت زندگی شما تاثیر می گذارد و شغل و کارتان و دیگر فعالیت های روزمره تان را مختل می کند .

استرس سبب افزایش ترشح اندرنالین در بدن می شود که باعث ایجاد بیماری های جسمی چون سکته‌های مغزی ، قلبی ، فشار خون ، زخم معده ،،مشکلات جنسی ، تهوع ، اختلال خواب ، سرگیجه ، پوکی استخوان ،  تغیرات در پوست و مو می شود . همچنین با تولید زیاد کورتیزول موجب اختلال در حافظه نیز می شود .

برای درمان استرس راهکار های مختلفی چون استفاده از انواع قرص های آرام بخش و … وجود دارد . در این مطلب میخواهیم گیاهان دارویی را معرفی کنیم که با مصرف  آن ها ، از استرس شما کاسته شده و به آرامش درونیتان افزوده می شود . مصرف هرکدام از این گیاهان دارای عوارضی نیز هست که بهتر است به مطلب موجود در رابطه با همان گیاه مراجعه کنید .

 

گیاهان دارویی مفید برای استرس

 

انواع گیاهان دارویی مفید برای کاهش استرس :

  1. بابونه : بابونه را می توانید به صورت های مختلف مصرف کنید ، دمنوش ، روغن و …
  2. آلوئه ورا : از ژل شفاف این گیاه نیز می توانید نوشیدنی تهیه کنید و میل کنید .
  3. کاهو : کاهی نوعی سبزی است که راحت ترین راه مصرف برای کاهش استرس می توانید از آن سالادی تهیه کرده و میل کنید
  4. چای اولانگ : این چای که از فراورده های بوته چای است . مانند چای سیاه می توانید آن را دم کرده و میل کنید .
  5. چای سبز : خواص و فواید چای سبز برای همگان واضح است . این چای را می توانید دم کرده و میل کنید .
  6. اسطوخودوس :اسطوخودوس یا لاوندر معروف ترین گیاه در تقویت و آرامش بخشی حافظه است . مصرف دمنوش این گیاه با به وجود آوردن آرامش ، در شما تحول ایجاد خواهد کرد .
  7. گل گاوزبان : گل گاوزبان گیاه نام آشنایی است که در اکثر خانه های ایرانی یافت . به محض میل کردن دمنوشی از این گیاه ، آرامش را در وجود خود حس خواهید کرد .
  8. آب بشقابی : این گیاه در شمال کشور یافت می شود که می توانید دمنوش یا جوشانده ای از آن تهیه کنید .
  9. هل : این گیاه را به تنهایی یا به دیگر غذا ها و نوشیدنی ها می توانید اضافه کرده و میل کنید .
  10. بهارنارنج : بهارنارنج اگر چه عطری تند دارد و مصرف آن شاید برای عده ای ناخوشایند باشد ، اما در ایجاد احساس آرامش و کم کردن اضطراب بسیار موثر است .
  11. چای ترش : چای ترش یکی از آشنا ترین دمنوش ها است . مصرف این گیاه در ایجاد آرامش بسیار موثر است .

 طب سنتی برای درمان بیماری ها راهکار های مختلفی ارائه می دهد . گیاهان دارویی یکی از بهترین راه ها برای بیماری می باشد که باید بسته به شخصیت فردی و نوع عوارض هر گیاه ، گیاه مورد نظرتان را انتخاب کنید . توجه د اشته باشید هیچ گیاه  دارویی را بیش تر از حد نرمال مصرف نکنید .


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید