روش های موثر استفاده از آب لیمو برای درمان جوش صورت

روش های موثر استفاده از آب لیمو برای درمان جوش صورت

آب لیمو یکی از محبوب ترین داروهای خانگی برای درمان جوش می باشد .برای میلیون ها نفر در سراسر جهان ، آکنه یا جوش یک بیماری پوستی است که بسیار آزار دهنده می باشد .

داروهای بسیار گران قیمت برای درمان این بیماری در بازار وجود دارد . در سال های نه چندان دور آب لیمو به عنوان یک درمان موثر برای این بیماری شناخته شده است زیرا دارای خواص طبیعی، ضد باکتری و رطوبت است . آکنه گاهی ممکن است نشان از یک بیماری یا عفونت باشد که در این صورت بهتر است به پزشک مراجعه کنید .

آب لیمو چگونه به درمان آکنه کمک می کند؟

آب لیمو برای آکنه بسیار موثر است زیرا می تواند چربی پوست را کاهش دهد ، باکتری ها را از بین ببرد ، قرمزی پوست را کاهش دهد و سرعت فرآیند بهبود را افزایش می دهد . از این رو آب لیمو برای درمان جوش صورت بسیار موثر است . آنتی اکسیدان های موجود در آب لیمو می توانند به سرعت بهبودی کمک کنند .
کاهش چربی
اسیدیته بالای آب لیمو دارای اثراتی است که چربی اضافی از پوست را می گیرد  و اجازه ساخت آن را در زیر پوست نمی دهد . آنتی باکتریال
آکنه ممکن است به سبب وجود چربی به وجود آید ، اما اکثر آکنه های قرمز از باکتری هایی که در آن منافذ مسدود شدهاند به وجود می آید . آب لیمو این باکتری های مضر را از بین می برد .
التهاب و قرمزی
آکنه باعث ایجاد لکه های قرمز و سوزش می شود، اما آب لیمو دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند ناراحتی و خارش را کاهش دهد .

چگونه از آب لیمو استفاده کنیم ؟

شما می توانید با روش های مختلف از آب لیمو برای درمان جوش صورت استفاده کنید . در زیر به چند نمونه اشاره خواهیم کرد .

آب لیمو
با استفاده پنبه آب لیمو را روی جوش ها بزنید . اجازه دهید آن را به مدت ۵ تا ۱۰دقیقه روی پوست قرار گیرد . سپس بشویید .

ماست
آب لیمو را با یک توپ پنبه به محل آکنه بمالید . سپس از ماست به عنوان ماسک برای صورت خود استفاده کنید . برای کسب بهترین نتیجه ، پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید .
عسل
۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق غذا خوری عسل را باهم مخلوط کنید . این مخلوط را به عنوان یک ماسک روی صورت خود بزنید . مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و چهره خود را حرکت ندهید . سپس بشویید .
گلاب
بخشی از آب گل رز و آب لیمو را مخلوط کنید . سپس با استفاده از  یک گلوله پنبه  آن را به پوست خود و روی جوش ها بزنید . به مدت ۲۰-۳۰ دقیقه صبر کرده سپس صورت خود را بشویید .

عوارض جانبی آب لیمو :

در حالی که این درمان بسیار مفید است ، می تواند عوارض جانبی خاصی داشته باشد که شما باید در نظر داشته باشید . از جمله عوارض جانبی می توان به خشک کردن پوست و روشن کردن پوست  (پوست های روشن)  اشاره کرد . البته روشن کنندگی پوست برای افرادی که دارای پوست تیره هستند می تواند مزیت محسوب شود .

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید