شوره سر خود را به راحتی در منزل از بین ببرید

شوره سر خود را به راحتی در منزل از بین ببرید

اسطوخودوس گیاهی با گل های بسیار زیبای بنفش می باشد که خواص دارویی بسیاری دارد . این گیاه ۴۰ گونه متفاوت دارد و در کشور های مختلفی کشت می شود .


اسطوخودوس خواص بی نظیری در رفع اضطراب ، آرامش بخشی ، رفع استرس ، بهبود پوست صورت ، تقویت مو ، رفع شوره سر و … دارد . از این گیاه به سبب فوایدی که دارد ، فرآورده های بی نظیری چون انواع صابون ، لوازم آرایشی بهداشتی ، اسانس ، عطر ، روغن و … تهیه می شود .
بوییدن عطر اسطوخودوس حتی موجب ایجاد آرامش در انسان می شود . این گیاه فوق العاده ظاهر بی نظیری نیز دارد . مزارع اسطوخودوس یکی از بهترین مناظر جهان است .

 

درمان شوره سر با اسطوخودوس

 

همانطور که گفته شد ، اسطوخودوس موجب تقویت موهایتان می شود . این گیاه در رفع شوره سر نیز بسیار موثر می باشد . در این مطلب می خواهیم بدانیم چگونه اسطوخودوس شوره سر را از بین می برد .

اسطوخودوس و مبارزه با شوره سر :

فرانسیسکا فوسکو یک متخصص پوست اهل نیویورک می باشد . وی اسطوخودوس را راهکاری برای رفع شوره سر می داند و بیان می کند ، اسطوخودوس می تواند به بهتر شدن شرایط پوست صورت بسیار کمک کند .
برای رهایی از شوره سر راهکار های زیر را پیشنهاد می دهد .

استفاده از اسانس اسطوخودوس :

برای استفاده از روغن این گیاه ، ابتدا موها را با آب گرم شسته و با حوله خشک کنید . سپس ۱۵ قطره اسانس گیاه را به همراه ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید . مخلوط حاصل را به مدت ۱۰ ثانیه درون مایکروفر ( یا مایکروویو ) قرار دهید . زمانی که احساس کردید مخلوط اندکی گرم شده است از مایکروفر خارج کنید . دستانتان را به این مخلوط آغشته کنید و موها و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید . این مخلوط  علاوه بر بهبود شوره سر موجب شادابی و طراوت موهایتان نیز می شود .

استفاده از شامپو اسطوخودوس :

تمیز بودن موها برای گرفتن نتیجه مطلوب بسیار موثر است . همانطور که گفته شد از این گیاه محصولات آرایشی بهداشتی بسیاری تهیه شده است . شامپو یا محصولی که ارگانیک باشد و به طور خالص از اسطوخودوس تهیه شده باشد ، بسیار گران قیمت می باشد . محصولاتی که معمولا در بازار یافت می شود از مواد شیمیایی و اندکی از اسطوخودوس تهیه شده است که از عوارض مواد شیمیایی آن را نباید به سادگی گذشت .
یکی از راهکار ها برای شستشو مو ، می توانید استفاده از دم کرده این گیاه باشد . بدین منظور کافی است مقداری از گیاه را دم کرده و موهایتان را با آن در حمام شستشو دهید . این عمل هم از ریزش مو جلوگیری می کند و هم موجب از بین رفتن شوره سر می شود . از طرفی موجب تقویت فولیکول موها می شود .

استفاده از روغن اسطوخودوس :

روغن این گیاه یک مرطوب کننده طبیعی است . روغن این گیاه حاوی ویتامین A بوده و موجب نرمی موها می شود . همچنین اسطوخودوس اثر ضد قارچی و ضد التهابی دارد که موجب می شود از ایجاد قارچ روی پوستتان جلوگیری شود . برای استفاده از روغن این گیاه ، کافی است موهایتان را با روغن این گیاه ماساژ دهید . این روغن همچنین عطر دلپذیری به موهایتان می بخشد .

گیاهان دارویی هموراه بهترین راهکار ها برای درمان با کم ترین عوارض هستند . استفاده درست و به جا با داشتن آگاهی از خواص و مضرات گیاه امری ضروری می باشد . قبل از استفاده از اسطوخودوس مقداری از آن را روی دستتان امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیتی ندارید .

این گیاه فوق العاده را می توانید از فروشگاه گیاهان دارویی اسطوخودوس و یا با کلیک روی تصویر زیر خریداری کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید