فواید روغن هسته انار برای بدن

فواید روغن هسته انار برای بدن


روغن هسته انار یک روغن طبیعی و قوی است که از دانه های میوه ی انار به دست می آید. دانه های انار حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های بسیار موثری می باشد.

 روغن هسته انار در بسیاری از محصولات آرایشی مختلف مانند شامپوها، صابون ها، مرطوب کننده ها استفاده می شود. از  این روغن در آروماتراپی نیز استفاده می شود. روغن هسته انار ممکن در برخی افراد ایجاد واکنش های آلرژیک کند، از این رو مصرف آن در آشپزی معمول نیست.این روغن از مقادیر بالای پاناسیک اسید، ویتامین C، فلاونوئیدها، اسید لینولئیک و اسید اولئیک و سایر اجزای فعال دیگر تشکیل شده است.

چندین مزیت مهم روغن دانه انار شامل جلوگیری از پیری زودرس، التهاب پوست، محافظت از قلب، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، از بین بردن التهاب، مبارزه با سرطان، تقویت مو، جلوگیری از شوره سر و تحریک گردش خون می باشد.

بهبود جای جوش :

استفاده از این روغن به صورت موضعی می تواند به بهبود جای جوش و آکنه کمک کند.این روغن دارای  اثرات ضد باکتری و آنتی اکسیدانی می باشد که می تواند سبب از بین بردن باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، شود.

تقویت سیستم ایمنی :

در این روغن مقدار قابل توجهی ویتامین C وجود دارد. بنابراین می تواند باعث افزایش دفاع بدن شما شود. اگر پوستتان را آغشته به این روغن کنید، ایمنی پوست بالا رفته و مانع از ورود انواع میکروب می شود.

بهبود سلامت قلب :

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن دانه انار، تأثیری جدی بر سلامت کلی قلب دارد. این عامل می تواند به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک کند. در عین حال باعث افزایش گردش خون و کاهش فشار خون می شود. از این رو از آترواسکلروز، حملات قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی جلوگیری می کند.

کاهش التهاب :

شایع ترین بیماری ها در اثر وجود التهاب در بدن است. این التهاب ممکن است در بافت ها، رگ های خونی، اعضای بدن و یا مفاصل ایجاد شود. خوشبختانه خواص ضد التهابی در روغن انار وجود دارد که می تواند به کاهش تورم و از بین بردن درد در ناشی از آرتروز، اختلالات مفصلی، سردرد، هموروئید و بینجامد.

کنترل دیابت :

تحقیقات نشان داده است که روغن دانه انار می تواند تاثیر قابل توجهی در مقاومت به انسولین داشته باشد، که برای افرادی که در معرض ابتلا به دیابت هستند، بسیار خوب می باشد.

بهبود پوست :

یکی از محبوب ترین استفاده های روغن دانه انار برای پوست می باشد. این روغن می تواند ظاهر و سلامت پوست بدن شما را افزایش دهد. همچنین وجود آنتی اکسیدان و ویتامین در این روغن دانه می توانند به کاهش علائم پیری زودرس، بهبود کلاژن ها و خنثی سازی رادیکال های آزاد منجر شود.

از بین بردن شوره سر :

ماساژ دادن مقدار کمی روغن دانه انار به پوست سر یک راه عالی برای مرطوب کردن و تحریک جریان خون پوست سر می باشد. همچنین این روغن می تواند از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کند.

کاهش وزن :

افزایش گردش خون در بدن یک راه عالی برای جلوگیری از بیماری های مزمن، بهبود سیستم ایمنی بدن می باشد. این روغن دارای ویژگی های محرک است که می تواند با کمک بهینه سازی متابولیسم بدن شما، کاهش میزان رسوب چربی و افزایش انرژی  به کاهش وزن شما کمک کند.

مضرات :

برخی از عوارض جانبی استفاده زیاد روغن هسته انار شامل فشار خون، ناراحتی معده، التهاب پوست می باشد.
زنان باردار و شیرده بدون تجویز پزشک مصرف نکنند.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید