ماسک آبرسان برای داشتن پوستی با طراوت

ماسک آبرسان برای داشتن پوستی با طراوت

ماسک های طبیعی به سبب تهیه از مواد طبیعی همواره به ماسک های آماده موجود در بازار ترجیع داده می شوند. ماسک آبرسان پوست صورت یکی از انواع ماسک های خانگی می باشد.

ماسک آبرسان سبب تازگی و طراوت بخشیدن به پوست صورت شما می شود. خشکی پوست مشکلی است اغلب افراد به آن دچار می شوند و ماسک های آبرسان برای حفظ رطوبت پوست صورت بسیار مفید می باشد.
ماسک آبرسانی که امروز قصد داریم به ان بپردازیم حاوی آلوئه ورا می باشد. آلوئه ورا یکی از گیاهان دارویی بسیار حائز اهمیت در حوضه طب سنتی می باشد. آب از ترکیبات اصلی آلوئه ورا می باشد. همچنین آوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان بوده و پوست را آلودگی ها پاکسازی می کند. آلوئه ورا حاوی B1، B2، B6، C ، نیز می باشد. آلوئه ورا از چروک شدن پوست، خشکی پوست جلوگیری کرده و موجب تقویت و آبرسانی به پوست صورت می شود.
خیار یکی دیگر از مواد موجود در این ماسک می باشد. خیار دارای خاصیت ضد التهابی بوده و سبب نرم شدن پوستتان می شود. خیار از طرفی آبرسان پوست می باشد ، به همین سبب از این ماده در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. خیار لک های صورت را نیز به مرور از بین می برد و از چین و چروک نیز جلوگیری می کند. خیار همچین برای درمان کیست زیر چشم و سیاهی زیر چشم نیز می تواند موثر باشد.

 

ماسک آبرسان

طرز تهیه ماسک آبرسان :

برای تهیه این ماسک احتیاج به ۲ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا، ۱ عدد خیار کوچک و ۱ قاشق مربا خوری آب دارید. تمامی این مواد را باهم میکس کنید. مخلوط حاصل را به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه روی صورت و گردن خود قرار دهید. سپس با ورم صورت خود را بشویید.

دقت داشته باشید قبل از مصرف ژل آلوئه ورا را روی پوست دستتان قرار داده و تست حساسیت انجام دهید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید