مزایای شگفت انگیز دمنوش نعنا

مزایای شگفت انگیز دمنوش نعنا

استفاده از گیاهان دارویی دارای مزایای بسیاری می باشد . مصرف درست و صحیح گیاهان دارویی بسیار مفید خواهید بود و استفاده از آن به جای دارو های شیمیایی توصیه می شود .

دمنوش ها امروزه جایگاه ویژه ای در نزد مردم پیدا کردند . استفاده از دمنوش ها بسیار ساده می باشد . دمنوش های گیاهی انواع مختلفی دارند .
نعنا یکی از گیاهان مفید در طب سنتی می باشد . نعنا یکی گیاه جهانی می باشد و در سراسر جهان از آن استفاده می شود . دمنوش نعنا نیز دارای خواص بسیاری می باشد . در این مطلب می خواهیم به برخی از خواص دمنوش نعنا بپردازیم .

دمنوش نعنا :

تهیه دمنوش نعنا کار بسیار ساده ای می باشد . بدین منظور کافی است ، آب جوش را روی برگ خشک نعنا ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد . پس آنکه دم کشید . آن را صاف کرده و میل کنید .

 

دمنوش نعنا

کاهش تب با دمنوش نعنا :

با نوشیدن دمنوش نعنا ، می توانید تب را کاهش دهید . این دمنوش موجب تعریق بدن و کاهش دمای داخلی بدن شده و تب را پایین می ارود . به این دمنوش در اصطلاح ، تب شکن می گویند .

بهبود دستگاه گوارش :

از ۱۰۰۰۰ سال پیش تاکنون ، دمنوش نعنا به عنوان یک گیاه مقوی دستگاه گوارش شناخته می شده است . دمنوش این گیاه نفخ معده ، دل درد ، سوء هاضمه و ناراحتی معده را نیز از بین می برد . دمنوش این گیاه یک گیاه باستانی محسوب می شود و به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می شده است .
دمنوش این گیاه ، ضد درد نیز می باشد . این گیاه اثر آرامبخشی بر روی روده می گذارد و از اسهال و یبوست نیز پیشگیری می کند .

کاهش بوی بدن دهان :

نعنا یکی از قوی ترین گیاهان برای رفع بوی بد دهان است . این گیاه اثر ضد باکتری داشته و موجب از بین رفتن باکتری هایی که سبب بوی بد دهان می شود ، می شود .

تهوع و استفراغ :

دمنوش نعنا ، ضد اسپاسم بوده و با تهوع و استفراغ مبارزه می کند . این دمنوش به کسانی در زمان سفر با قایق یا هواپیما دچار تهوع می شوند ، بسیار کمک می کند .

کاهش وزن :

مصرف دمنوش این گیاه موجب کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن و لاغری می شود .

تقویت سیستم ایمنی بدن :

دمنوش نعنا بدن را در مقابل انواع تب ، سرماخوردگی ، سرفه و … محافظت می کند . این گیاه همچنین به عنوان یک انتی اکسیان عمل کرده و بدن را برابر بیماری های مختلف ایمن می کند . این گیاه همچنین کمک به جذب مواد مغذی موجود در غذا کمک می کند .

کاهش استرس :

دمنوش نعنا موجب آرامش بخشی به فرد می وشد . این گیاه اضطراب را کاهش می دهد . همچنین با کاهش فشار خون و دمای بدن موجب از بین بردن استرس های روانی می شود . این گیاه موجب می شود که به راحتی استراحت کنید .

مطالب فوق بیانگر خواص بی نظیر دمنوش نعنا می باشد . این دمنوش فوق العاده بوده و مصرف آن بسیار مفید می باشد .

برای خرید این گیاه دارویی کافیست به فروشگاه وب سایت اسطوخودوس مراجعه کنید و یا روی تصویر زیر کلیک کنید .

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید