انواع چای لاغری

انواع چای لاغری

اکثر افراد تقریبا هر روز چای می نوشند. معمولا وقتی اسم چای به گوشمان می خورد به یاد چای سیاه می افتیم اما در واقعیت باید بگوییم که چای ها انواع مختلفی دارد.

برخی از چای ها دارای خاصیت چربی سوزی بوده و موجب لاغری می شوند . چای ها با افزایش متابولیسم و جلوگیری از دیابت سبب کاهش وزن می شوند . در زیر شما را با چند نمونه چای لاغری آشنا خواهیم کرد .

بهترین چای لاغری شامل چای سبز، چای سفید، چای زنجبیل، چای پونره، چای اولانگ، چای سیاه، چای زردچوبه، چای ترش، چای روی بوس، چای نعناع و … می باشد.

چای سبز :

این نوع چای دارای سطوح بالایی از فلاونوئیدها، کافئین و دیگر آنتی اکسیدانهایی است که به افزایش متابولیسم بدن کمک می کنند. چای سبز می تواند به فرایند چربی سوزی شما کمک کند. این چای در کنار رژیم غذایی و ورزش بسیار موثرتر خواهد بود.

چای Pu-erh :

برخی از مطالعات انجام شده روی این نوع خاص از چای نشان می دهد که اثرات تحریک کننده آن قادر به کاهش اندازه سلول های چربی در بدن است . این چای سبب افزایش متابولیسم کمک کرده و سبب کاهش وزن و لاغری شما می شود. 

چای سیاه :

محبوبترین چای در بین جوامع مختلف چای سیاه است. این چای حاوی کافئین و سایر ترکیبات تحریک کننده متابولیسم است. این چای می تواند به شما کمک کند تا کالری و چربی بیشتری بسوزانید، حتی زمانی که ورزش نمی کنید.

چای اولانگ :

کیتچین ها و ترکیبات پلیفنیک موجود در این چای می توانند توانایی بدن برای متابولیسم سلول های چربی را بهبود ببخشد.این به این معنی است که سبب چربی سوزی بیشتری می شود. چای اولانگ همچنین سبب کاهش فشار خون نیز می شود.

چای سفید :

این چای به میزان قابل توجهی به کاهش وزن کمک می کند. چای سفید کمی از چای سیاه و سبز متفاوت است و این باعث می شود که از جذب چربی در بدن جلوگیری کند و همچنین توانایی بدن برای سوختن چربی را بالا می برد. اگر قصد کاهش وزن دارید نوشیدن چای سبز بسیار موثر است.

چای روی بوس :

این چای به از دست دادن وزن بسیار کمک می کند. این چای در کاهش احساس گرسنگی بسیار موثر می باشد.همچینین سبب کاهش کلسترول نیز می شود.

چای زنجبیل :

این چای به سبب طبع گرمی که دارد سبب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم چای زنجبیل می تواند به کاهش وزن کمک کند.

چای ترش :

چای ترش نیز یک چای لاغری می باشد. کسانی هستند که ادعا می کنند چای ترش قادر است سبب کاهش اشتها شود. چای ترش همچنین سبب هضم زودتر غذا می شود .

چای زردچوبه :

یکی از قوی ترین ادویه های دنیا، زردچوبه می باشد . چای زردچوبه قادر به تحریک متابولیسم، بهبود هضم و افزایش گردش خون است. این موارد سبب کاهش وزن می شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید