خواص انواع چای گیاهی برای مشکلات مختلف

خواص انواع چای گیاهی برای مشکلات مختلف

چای گیاهی از گل ها، برگ ها، دانه ها، ریشه ها، ساقه های بسیاری از گیاهان و گل ها تهیه می شود. در ادامه به خواص چای گیاهی خواهیم پرداخت.

نوشیدن چای گیاهی برای بدن دارای خواص ویژه ای می باشد. این خواص می تواند شامل  آرامش بدن و ذهن، کمک به اختلالات خواب، کاهش التهاب، کاهش درد، محافظت در مقابل بیماری های شایع، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود سیستم گوارش، سم زدایی بدن و … می باشد.

خواص انواع چای گیاهی :

  • دیورتیک و ملین ها

دیورتیک ها و ملین های کمک می کنند تا سموم به سرعت از بدن بیرون روند. همچنین این چای ها به از بین بردن استرس در سیستم گوارش، کلیه ها و کبد کمک می کنند. بهترین چای دیورتیک عبارتند از قاصدک، چای ترش، چای سبز، زالزالک .

  • تقویت سیستم ایمنی

وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در چای های گیاهی به جلوگیری از عفونت ها، محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن کمک می کند. مارچوبه، اکیناسه، زنجبیل و چای ریشه شیرین بیان برای تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر می باشند.

  • کاهش مشکلات خواب

برخی از انواع چای می توانند اضطراب را کاهش دهند . همچنین دارای اثرات آرام بخش می باشند که سبب می شود خواب راحتی داشته باشید. بهترین چای برای مشکلات خواب شامل والرین، ریشه کوا، بابونه و چای اسطوخودوس می باشد.

  • ضد درد

تسکین درد برای افرادی که از درد رنج می برند یا کسانی که از بیماری، جراحی یا آسیب می بینند بسیار مهم است. برخی از چای گیاهی دارای خواص ضد درد می باشد. این چای ها شامل زیره سبز، ترنج، بابونه، اوکالیپتوس و چای ریشه کوا.

  • خواص ضد التهابی

کاهش التهاب می تواند از بسیاری مشکلات گوارشی نظیر هموروئید و همچنین سردرد  می شود. چای های گیاهی مانند چای نعناع، ​​زنجبیل، زردچوبه و اوکالیپتوس برای مشکلات التهابی عالی هستند.

  • کاهش استرس

استرس و اضطراب می تواند باعث افسردگی، کاهش انرژی و بروز التهاب و بیماری های مزمن در بدن شود. ریشه کوا، والری، نعناع و بابونه برای کاهش میزان استرس مفید می باشند.

  • کمک به هضم

بیماری های قلبی عروقی، جوش، ضعف، تهوع، استفراغ، یبوست و اسهال می توانند  با گیاهان بابونه، دارچین، نخود فرنگی و زنجبیل از بین بروند.

  • تقویت سلامت مغز

جلوگیری از استرس اکسیداتیو در مغز، تقویت تمرکز می تواند با نوشیدن چای های گیاهی شامل زنجبیل، نعناع، ​​روبیش و چای قاصدک صورت گیرد.

مضرات انواع چای گیاهی :

نوشیدن بیش از حد چای گیاهی می تواند سبب ایجاد آلرژی، تهوع ، اسهال ، تب و … شود. از این رو قبل از مصرف هرکدام از چای های فوق به نداشتن حساسیت به آن مطمئن شوید و در مصرف ان زیاده روی نکنید.

 

برای خرید انواع گیاهان دارویی می توانید به فروشگاه وبسایت اسطوخودوس مراجعه  و یا روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

خرید محصول


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید